SeniorenFitness

SeniorenFitness

De algemene dagelijkse levensverrichtingen kunnen naarmate je ouder wordt steeds wat lastiger gaan. Daarom is senioren fitness een geschikte groepsles. Trainen in een groep met andere leeftijdsgenoten en daarnaast werken aan behoudt van spiermassa en balans.

 

Naar mate je ouder wordt neemt de spiermassa geleidelijk af. Vanaf 70 jaar  gaat het verlies steeds  sneller wat het gevolg heeft dat bewegen ook steeds lastiger wordt. Wanneer de rompstabiliteit verslechterd, verslechterd ook het evenwicht waardoor de kans op vallen steeds groter wordt. Krachttraining bij ouderen is vooral gericht op het behouden van de functionele kracht, denk daarbij bijvoorbeeld aan traplopen. Daarnaast probeer je door middel van krachtoefeningen de spiermassa zoveel mogelijk op peil te houden.

 

Waarom senioren fitness?

Senioren fitness biedt een hoop voordelen voor vitaal ouder worden en/of blijven. Het verbeteren van de algehele conditie en balans. Er is aandacht voor elke deelnemer van de groep. Iedereen traint op zijn/haar eigen kunnen onder begeleiding van een instructeur. Zowel vaste apparaten als losse (balans) oefeningen komen aan bod gedurende de lessen. De variatie zorgt ervoor dat het een uitdaging is en blijft voor een ieder.

 

Na afloop van de training is er de mogelijkheid om even met elkaar na te kletsen onder het genot van een kopje koffie of thee.

 

 

  • Vitaal ouder worden
  • Voor iedereen uitvoerbare oefeningen
  • Krijg een betere coördinatie 
  • Een enthousiaste en professionele instructeur 
  • Samen met leeftijdsgenoten
Coen de Jong
Trainer, Leefstijlcoach

Coen de Jong

Marianne Dijkstra
Trainer, leefstijlcoach

Marianne Dijkstra